Waarom wandelen goed is als je in een burn-out zit.

Ervaar jij op dit moment veel stress in je leven, zit je in een burn-out of ben je overspannen? Lees dan verder…

Dat bewegen goed voor je is weten we allemaal. Maar waarom is juist wandelen goed als je in een burn-out zit?

  • Door te wandelen kom je weer beter in contact met je lichaam. Je gaat tijdens het wandelen uit je hoofd en meer in je gevoel. Wandelen zorgt ervoor dat je onthaast en ont-moet. Het stresshormoon Cortisol verdwijnt uit je lijf.
  • Wandelen vermindert gevoelens van angst, boosheid en somberheid.  Wandelen in de natuur geeft een positief effect op je vitaliteit en energieniveau.
  • De kleur groen vermindert stress, alleen al het zien van natuur heeft een rustgevend effect.
  • Wandelen stimuleert je rechterhersenhelft (creativiteit). Door deze te activeren is je lichaam beter in staat nieuwe dingen te verzinnen of juist bepaalde omstandigheden op een heel nieuwe manier te benaderen. Zo krijg je een andere kijk problemen.
  • Wanneer jij je beweegt komen er allemaal mooie stofjes vrij. Waaronder serotonine en dopamine. Daardoor voel jij je dus letterlijk fijner wanneer je gewandeld hebt. Daarnaast wordt dus ook die kans op een psychische stoornis zoals een depressie een stuk kleiner. Je lichamelijke conditie verbeterd dus maar ook de conditie van je hersenen.

Klinkt goed toch?

Combineer je wandelen met ontspanningstechnieken zoals meditatie, yoga en tai chi dan kun je je voorstellen dat dit een nog groter effect heeft. Zo wordt wandelen mindfull wandelen. Even helemaal zijn in het nu, je hoofd leegmaken en ontspannen.

Mind-Walk® : meditatieve wandelingen met invloeden uit qi gong en yoga, mindfulness, ademhalingstechnieken en meditatie. Ideaal dus bij burn-out, stress, als je graag buiten bent en je fitter en energieker wilt voelen. Je leert technieken die je ook thuis zelf kunt toepassen

De Mind-Walk® training bestaat uit 10 lessen met elk een ander onderwerp. Het is een veilige, effectieve manier om je (mentale) gezondheid en fitheid te verbeteren.

Meld je aan voor de Mind-Walk® training en loop jezelf naar een fitter en gezondere jij. zo wel lichamelijk als fysiek.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Recommended Articles

MENU
DEMO
×